Interim management
Ik bied 3 diensten aan die ad interim uitgevoerd worden:
-
In 6 maanden een vernieuwde, kostenbesparende inkooporganisatie
-
Spend analyse: Inzicht in uw geldstromen
-
Strategisch leveranciersmanagement: optimalisatie van uw toeleveringsketen
Hierna volgt informatie over de inhoud van de verschillende interim programma’s:
In 6 maanden een vernieuwde, kostenbesparende inkooporganisatie
Heeft u tijdelijk behoefte aan specialistische kennis en ervaring op gebied van inkoopmanagement? Wilt u op korte termijn uw inkoop op een hoger plan tillen en uw inkooprendement verhogen? Dan kan ik u helpen!
Als inkoop deskundige beschik ik over jarenlange kennis en ervaring op gebied van inkoopmanagement, hetzij in dienstverband, hetzij op interim basis verkregen. Hierdoor kan ik snel en slagvaardig uw inkoop professionaliseren.
Aanpak:
- We plannen een kennismakingsgesprek waarin u aangeeft wat uw doelstellingen en verwachtingen zijn, voor welke periode en het aantal gewenste contactmomenten per week.
- De interim opdracht kan de volgende zaken bevatten:
- Een Quick scan
- Het opzetten inkoopvisie,- strategie en de vertaling hiervan naar strategisch inkoop-, en leveranciersbeleid
- Advies omtrent de organisatie en de positionering van de inkoop
- Inrichten inkooporganisatie en –processen
- Inzichtelijk maken potentieel prestatieverbeteringen d.m.v. procesverbeteringen
- Inzichtelijk maken besparingspotentieel t.b.v. kostenreductie
- Inrichten strategisch leveranciersbeleid
- Een meerjarig inkoopactieplan waarmee structureel verbeteringen en kostenverlaging kan worden bewerkstelligd.
- Optioneel: tijdelijk leidinggeven aan de afdeling inkoop
Plaats:
op locatie van de klant
Voordelen:
- Op korte termijn een strategisch inkoop- en leveranciersplan
- Een vernieuwende inkooporganisatie.
- In relatief korte tijd proces- en prestatieverbeteringen van de inkoop en de toeleveranciers.
- Inzicht in het kostenbesparingspotentieel en indien gewenst door mij te implementeren door betere contractafspraken met uw toeleveranciers te maken.
Voor wie:
- Voor middelgrote productiebedrijven die in korte tijd hun inkoop willen professionaliseren en die hiervoor zelf (tijdelijk) geen of onvoldoende capaciteit en/ of kennis in huis hebben.
- Die zonder veel te hoeven investeren in tijd, snel inzicht willen in de huidige situatie en het verbeteringspotentieel door een onafhankelijke inkoop deskundige.
Spend analyse: Inzicht in uw geldstromen
Inzicht in uw geldstromen
Bent u benieuwd wie uw geld uitgeeft, waaraan, waarvoor en om hoeveel geld het gaat? En hoe deze uitgaven zich de afgelopen jaren hebben ontwikkeld? En of/ in welke mate het aantal leveranciers de afgelopen jaren is toegenomen of juist niet? Wie uw grootste leveranciers zijn en welke afspraken er nu precies zijn gemaakt tussen u en uw toeleveranciers? Dan is deze Spendanalyse iets voor u. Ik zorg dat u inzicht krijgt in uw uitgaven en hoe u uw marges kunt verbeteren. Tevens bevat deze Spendanalyse een risico analyse, zodat u inzicht krijgt in de toeleveringsrisico’s.
Aanpak van de Spendanalyse:
- We plannen een intake gesprek
- De juiste informatie moet worden verzameld.
- Ik analyseer de inkoop omzet en de ontwikkeling hierin.
- Voor een aantal belangrijke leveranciers (naar uw keuze), analyseer ik de bestaande afspraken of overeenkomsten en geeft advies hoe deze al dan niet geoptimaliseerd kunnen worden
- Ik maak een adviesrapport met concrete conclusies en aanbevelingen. Indien gewenst is het rapport persoonlijk toe te lichten.
Voordelen:
- Snel inzicht in uw geldstromen en uw besparingspotentieel
- Inzicht in hoeverre uw inkoop geconsolideerd of juist versnipperd plaatsvindt
- Tips en adviezen hoe deze situatie geoptimaliseerd kan worden.
- Inzicht in uw toeleveringsrisico’s en aanbevelingen hoe u deze beter kunt managen
- Concrete adviezen en aanbevelingen voor uw belangrijkste leveranciers
- Basis voor de dienst “InkoopRendement Strategisch leveranciersmanagement”
Voor wie is deze Inkoopscan?
Voor middelgrote organisaties die hun inkoop willen professionaliseren en die zonder veel te hoeven investeren in tijd, snel inzicht willen in de huidige situatie en het verbeteringspotentieel.
Strategisch leveranciersmanagement: optimalisatie van uw toeleveringsketen
Hanteert uw inkoop al een leveranciersstrategie voor het managen en optimaliseren van uw leveranciersbestand? Bent u ook nieuwsgierig welke voordelen en besparingspotentieel deze strategie voor uw bedrijf zou kunnen betekenen? Wilt u weten hoe u uw toeleveringsrisico’s kunt beperken?
Wilt u weten hoe en welke invloed uw leveranciers hebben op het innovatievermogen van uw bedrijf en de klanttevredenheid van uw klanten?
Dan is InkoopRendement Leveranciersmanagement iets voor u!
Deze dienst is overigens een logisch vervolg op de dienst “InkoopRendement Spendanalyse”.
Aanpak:
- We plannen een intake gesprek waarin we afstemmen welke informatie nodig is om deze dienst uit te kunnen voeren.
- We voeren samen een portfolio analyse uit
- Op basis van deze portfolio analyse stel ik een strategisch leveranciersmanagement systeem op, toegespitst op uw bedrijfssituatie.
- Ik geef u concrete adviezen voor welke productgroepen u leveranciersreductie kunt toepassen en hoe u de communicatie en de samenwerking kunt stroomlijnen.
- Ook geef ik u concreet advies hoe u de relatie met de belangrijkste leveranciers kunt optimaliseren.
- Ik biedt u inzicht in uw toeleveringsrisico’s, en geef concrete adviezen hoe u deze kunt beperken
Voor wie is deze Inkoopscan?
Voor middelgrote organisaties die hun inkoop willen professionaliseren en die zonder veel te hoeven investeren in tijd, snel inzicht willen in de huidige situatie en het verbeteringspotentieel.
Voor meer informatie of een afspraak kunt u contact met mij opnemen: Mobiel: 06 12263985 Mail: info@inkooprendement.nl; U kunt u ook meteen aanmelden via onderstaande knop:
Voor meer informatie of een afspraak kunt u contact met mij opnemen:
Mobiel: 06 12263985
Mail: info@inkooprendement.nl
U kunt u ook meteen aanmelden via onderstaande knop:
Neem contact op