PageLines-IR_Schuitemaker.png

Schuitemaker Machines BV

Maart – november 2015 (inzet 3 tot 4 dagen per week)

ontwikkelt, produceert en verkoopt al ruim 95 jaar professionele landbouwmachines op het gebied van voederwinning, voeren en bemesten. Daarnaast biedt Schuitemaker een totaalpakket aan winterdienst oplossingen; In 2015 bestond de organisatie uit ruim 170 medewerkers met een omzet van €26 mln.

Rol: Hoofd Inkoop a.i.      

Referenties

Opdracht en resultaten:

  • Leiding geven aan de afdeling inkoop (2.5 FTE)
  • Implementatie Navision m.b.t. de afdeling inkoop
  • Structureren van de afdeling inkoop
  • Meerjarig inkoop-actieplan op strategisch, tactisch en operationeel niveau
  • Interne procesverbeteringen m.b.t. de inkooporganisatie op gebieden van inkoop-logistiek / kwaliteit/ R&D
  • Spendanalyse; opzetten marktonderzoeken; besparingspotentieel van 7%
  • Supply Chain Management i.v.m. toekomstige plannings- en productiewijze

PageLines-IR_Accell.png

Accell Nederland BV

November 2014 – Februari 2015 (inzet 4 dagen per week)

ontwikkelt en produceert voor het midden- en hogere segment van de markt voor fietsen, fietsonderdelen en – accessoires.  Kerninformatie 2015: omzet €986 miljoen, 370.000 fietsen met bijna 600 medewerkers                                                       

Rol: Manager operationele inkoop a.i.

Referentie

Opdracht en resultaten:

  • Het harmoniseren van de verschillende inkoopafdelingen binnen de groep
  • Uitbrengen visie en advies m.b.t. de toekomstige inkooporganisatie, positionering, functies, functieprofielen, competenties
  • Opstellen meerjarig inkoopactieplan

 

PageLines-IR_Cogas.png

Cogas

April 2013 – September 2013  (inzet 3 dagen per week)

is al 50 jaar een zelfstandige netbeheerder in Oost-Nederland, de ontwikkeling en aanleg van energie netwerken alsmede het onderhoud ervan. Omvang organisatie: ca 230 medewerkers en ca. 138.000 cliënten.              

Rol: Hoofd Inkoop a.i.

Referentie

Opdracht en resultaten:

  • Het ontwikkelen van een visie hoe Cogas inkoop binnen de organisatie moet organiseren (strategisch, tactisch en operationeel)
  • Het opzetten en implementeren van het inkoopbeleid
  • Het verder structureren, optimaliseren en inrichten van de afdeling inkoop
  • Spendanalyse en Kraljic analyse; besparingspotentieel 10%
  • Overige zaken met betrekking tot inkoop